Jeden z nejúčinnějších domácích posilovacích strojů. Trenéři tvrdí, že běh „spálí“ až 500–600 kilokalorií za hodinu. A pokud to budete střídat s chůzí, neustálým střídáním zátěže a nedovolením tělu, aby si zvykalo, lze toto číslo zvednout na 800–1000 kcal/h.

Při výběru běžeckého pásu nezapomeňte zkontrolovat maximální zatížení pásu a maximální rychlost – 10, 15, 20 nebo 25 kilometrů za hodinu. Stojí za to se blíže podívat na rozměry simulátoru. Modely do délky 120 cm jsou vhodné do kompaktních bytů, kde není místo pro velká zařízení. Pokud neexistují žádná vážná omezení, bude vám vyhovovat plátno o délce 150 centimetrů nebo i více. Stejný příběh s šířkou trenažéru pro domácí cvičení. 40 cm model nezabere mnoho místa v místnosti, ale omezí vaše pohyby. Mnohem lepší jsou cesty s 50-, 60- a 80-centimetrovým plátnem. Další důležitou vlastností je tlumení nárazů. Absorbuje šok z rychlého běhu a máte pocit, jako byste běželi po polní cestě v parku. Pokud tam není, budete se cítit stejně jako při běhu po hrubém asfaltu.

Cvičební kolo

Pokud uvažujete o koupi domácí posilovny pro pozdní noční nebo ranní cvičení, podívejte se na toto zařízení blíže. Na rozdíl od běžeckého pásu běží téměř tiše – sedíte a točíte pedály zavěšené ve vzduchu. Na podlaze nejsou žádné rázové zatížení a hluk ze setrvačníku vytvářející zatížení je sotva slyšitelný.

Vzpřímené rotopedy jsou považovány za klasické – přesně kopírují jízdní pozici jezdce na horském kole. Během lekcí si můžete zvolit nejpohodlnější polohu změnou úhlu zad nebo postavením se do pedálů. Takové modely kladou hlavní zátěž na telata. Horizontální trenažéry se oficiálně nazývají ligrády (z německého „jízda vleže“), protože jejich jezdci jsou v pololehu. Tato poloha dělá cvičení pohodlnějším a přenáší část zátěže na boky. Existují také přenosné posilovací stroje pro domácnost i byt, které zaberou velmi málo místa a vejdou se do skříně. Jejich účinnost je menší, ale v podmínkách omezeného prostoru jsou prostě nenahraditelné. Při výběru rotopedu věnujte pozornost hmotnosti setrvačníku. Pro začátečníky bude stačit 2-4 kg, pro fitness nadšence – 5-8 kg, pro skutečné sportovce – 10-15 kg.

Eliptický trenažér

Opakuje vaše pohyby při stoupání do malého kopce. Na rozdíl od běžeckého pásu rovnoměrně rozkládá zátěž svalů od chodidla až po spodní část zad. Využijete ho i při křečových žilách a chronických zánětech kloubů. Eliptické trenažéry se často nazývají „orbitracks“ podle ochranné známky amerického výrobce. Jejich hlavní výhodou je univerzálnost – jsou vhodné pro většinu lidí bez ohledu na věk, výšku a zdravotní stav. A mezi nevýhody patří působivé rozměry a vysoké náklady.

ČTĚTE VÍCE
Co můžete dát do lednice, abyste odstranili nepříjemné pachy?

Jak si vybrat simulátor pro domácnost? V první řadě si dejte pozor na umístění setrvačníku. Pohon předních kol je vhodný pro osoby nízkého vzrůstu – zkracuje délku kroku a vzdálenost mezi nášlapnými plošinami. Je však větší a hlučnější. Trenažéry s pohonem zadních kol jsou kompaktnější, tišší a spolehlivější, ale jsou vhodné pouze pro osoby vyšší než 1,7 metru. Bez ohledu na design se orbitrek liší délkou kroku. Pro děti je optimální údaj 30 centimetrů, pro osoby nízkého vzrůstu (do 35 m) 40–1,6 cm, pro výšku do 45 metru 50–1,8 cm, pro nejvyšší více než 50 centimetrů. Je vhodné si ujasnit počet provozních režimů – čím více jich je, tím pohodlnější je regulovat zátěž.

Sport nás činí zdravými a aktivními a také nám brání přibírat na váze. V dobré fyzické kondici se můžete udržovat pravidelným cvičením v posilovně nebo doma. Výběr nejlepších strojů na hubnutí v roce 2023 z těch, které nabízí trh v roce 2023

Nejlepší cvičební stroje na hubnutí 2023

Fyzická aktivita je důležitá, protože její nedostatek vede k velkým zdravotním problémům – narušuje se metabolismus, snižuje se imunita a objevuje se nadváha. A to zase může způsobit problémy se srdcem, cukrovku, onemocnění kloubů a další „kytice“. Abyste se tomu vyhnuli, musíte se více hýbat a sportovat.

Ale co ti, kteří nemají čas chodit do posilovny? Existuje jediná odpověď – studujte sami, doma nebo na ulici.

Cvičení venku závisí na počasí: sníh, déšť nebo vítr se mohou stát překážkou plnohodnotného tréninku.

Pro studium doma neexistují žádné překážky kromě vlastní lenosti. Ale lenost zmizí, pokud nebudete trénovat s improvizovanými materiály, ale na simulátorech, kde můžete dobře napumpovat různé svalové skupiny.

Co vám pravidelný trénink dává: zdraví, krásný vzhled a sebevědomí, výbornou náladu. Ale ne každý ví, že každý úkol vyžaduje svůj vlastní typ školení:

  • pokud chcete zvýšit svou vytrvalost, pak musíte dělat kardio;
  • posilovací cvičení vám pomohou vytvarovat a zpevnit tělo;
  • Strečink je nutný pro tonizaci svalů, jejich pružnost a zvýšení odolnosti vůči zranění.

Pro ty, kteří chtějí zhubnout a zmenšit objem, je vhodné kombinovat všechny tři typy tréninku. Navíc k tomu nemusíte chodit do posilovny a kupovat si členství. Cvičit můžete doma, sami – na hubnoucím stroji.

ČTĚTE VÍCE
Jaký tlak vydrží polypropylenové trubky?

Redaktoři Komsomolskaja Pravda sestavili hodnocení nejlepších modelů cvičebních zařízení na hubnutí. Zároveň bylo zohledněno hodnocení zákazníků, poměr ceny a kvality a znalecký posudek.

Výběr redakce

Multistation BH FITNESS GLOBAL GYM

Tento komplex je téměř plnohodnotnou posilovnou, kterou můžete mít doma. Můžete na něm provádět mnoho cviků: legpress, motýlek, horní a dolní řady, veslování, práci s bradlami a napumpování břišních svalů. S multistanicí procvičíte všechny svaly těla – paže, nohy, záda, hýždě, břišní svaly a lýtkové svaly. Je zde dokonce i boxovací pytel, takže si můžete vypilovat techniku ​​úderů.

Pokud jste teprve začátečník, můžete pracovat s váhou vlastního těla – konstrukce to umožňuje. Pro zkušené sportovce je tu možnost práce se závažím – příležitost k tomu poskytnou odolné kabely a závaží.

Samotný simulátor je vyroben z vysoce kvalitního kovu. Pro maximální pohodlí jsou všechny područky a rukojeti potaženy měkkými materiály: při cvičení se nemusíte obávat nepohodlí.

Univerzální posilovací stroj pro procvičování svalů celého těla a práci se závažím. Dá se to nazvat plnohodnotnou posilovnou pro váš domov – můžete provádět 30 různých cviků na záda, nohy, ruce, břicho a hýždě.

Jako zátěž je použit nákladový blok s 20 deskami, z nichž každá váží 5 kg. Celková hmotnost nákladního bloku je 100 kg. Použití konstrukčních prvků profesionálních cvičebních pomůcek nám umožňuje zajistit správnou biomechaniku a ergonomii při provádění cviků. Silný ocelový rám zaručuje spolehlivost konstrukce.

Při práci s posilovacím strojem můžete nastavit jeho záda – to vám umožní zafixovat tělo sportovce v pohodlné poloze. A aby nedošlo k nepohodlí při provádění cvičení nohou, všechny prvky pro fixaci jsou pokryty měkkou skořápkou.

Klíčové vlastnosti

Komplex, který umožňuje kombinovat silový trénink s vytrvalostním cvičením (kardio). Toto je trenér 3 v 1:

  • horní blok s nastavením v několika polohách a dvěma nezávislými pákami s volně otočnými rukojeťmi;
  • spodní blok se dvěma otočnými rukojeťmi pro trakci, snadno vyměnitelný za manžety na nohy pro trénink spodní části těla;
  • lanový trenažér s možností změny zátěže.

Simulátor má 12 úrovní magnetického odporu. Horní paže jsou nastavitelné v 11 polohách, což vám umožní procvičovat paže a horní část těla. Ve spodní části simulátoru jsou dva kabely s otočnými rukojeťmi.

Cvičení na stroji pomáhá posilovat svaly paží, zad, ramen a hrudníku a zvyšuje vytrvalost.

Stanici mohou využívat nejen ti, kteří chtějí zhubnout a dostat své tělo do kondice, ale také lidé se zdravotním postižením, kteří vyžadují léčebný tělocvik.

ČTĚTE VÍCE
Jak doma odstranit škrábance ze sklokeramického sporáku?

Klíčové vlastnosti

Univerzální posilovací stroj, který pomůže nejen udržet vaše tělo v dobré kondici, ale také zhubnout na požadované parametry. S tímto strojem můžete cvičit svaly paží, zad, ramen, hrudníku, nohou a břišních svalů. Jeho rozměry přitom nejsou tak objemné, že by pro něj bylo nutné v místnosti vyčlenit hodně místa.

Cvičební stroj je vybaven gumovými madly pro snadné uchopení. Model má měkké polstrování pro lokty a záda – třídy budou co nejpohodlnější.

Konstrukce je pevná, spolehlivá, vyrobena z vysoce kvalitního kovu, pájené švy jsou čisté – při práci na tomto simulátoru se nemusíte bát o svou bezpečnost.

Klíčové vlastnosti

Malý univerzální posilovací stroj, který vám pomůže rychle získat ztracenou formu. Můžete na něm dělat až 40 různých cviků a procvičovat svaly celého těla: ramena, nohy, záda, ruce. Pohodlná volba pro ty, kteří chtějí zhubnout, ale nemohou chodit do posilovny na skupinový trénink.

Cvičební stroj se snadno skladuje – má skromné ​​rozměry a nezabere mnoho místa v domě. Mohou jej používat lidé s jakoukoli úrovní fyzické zdatnosti.

Jedná se o spolehlivé zařízení vyrobené z kvalitních materiálů.

Klíčové vlastnosti

Tento stroj je navržen speciálně pro domácí cvičení. Hlavním zaměřením lekcí je práce na problémových partiích v oblasti boků a nohou. Při „lyžování“ však pracují i ​​břišní svaly a zvyšuje se vytrvalost.

Posilovací stroj je navržen tak, aby eliminoval možné přetěžování kloubů – mohou na něm pracovat i lidé s výraznou nadváhou, aniž by se museli bát, že si „dojedu“ kolena.

Konstrukce rámu zajišťuje optimální polohu paží, nohou a svalů při chůzi, což umožňuje cvičení na trenažéru osobám jakékoli výšky. Pohyby těla při chůzi jsou měkké, plynulé, přirozené. Posilovací stroj je vybaven vysokými měkkými rukojeťmi, díky kterým je trénink ještě pohodlnější.

Klíčové vlastnosti

Kompaktní eliptický trenažér vhodný pro domácí použití. S jeho pomocí můžete výrazně zvýšit svou výdrž, napumpovat hýždě a břicho a zvýraznit nohy.

Simulátor je vybaven magnetickým systémem pro změnu úrovně zátěže – uživateli je k dispozici 8 úrovní.

Simulátor poskytuje režim skenování pro provoz počítače. Dokáže určit puls, ukazuje vzdálenost, kterou sportovec urazil, dobu chůze, rychlost a spálené kalorie. Navrženo pro maximální hmotnost uživatele do 100 kg.

Klíčové vlastnosti

Eliptický kardio stroj, který je vhodný do domácnosti a poradí si s úkolem přivést vaše tělo k požadovaným parametrům. Posilovací stroj má stylový design, vyrobený z vysoce kvalitního materiálu, který odolá značné zátěži.

ČTĚTE VÍCE
Musím vyprat nové povlečení pro novorozence?

Simulátor má nejplynulejší možný pohyb, kterého je dosaženo přítomností setrvačníku s optimální hmotností a velikostí. Elipsoid je vybaven počítačem, který uživateli zobrazí údaje o stavu jeho tepu, ujeté vzdálenosti, rychlosti a stupni obtížnosti. Hasttings Wega poskytuje uživateli pohodlný přirozený krok, jeho trajektorie odpovídá přirozeným lidským pohybům.

Klíčové vlastnosti

Tato platforma může být použita jako aerobní krok, šikmá lavice nebo stojan – lze ji nainstalovat do většiny pozic nezbytných pro kompletní procvičení celého těla a lze ji použít s odporovými gumami, stabilizačními míči a činkami.

Lavice má nastavitelnou zádovou opěrku a protiskluzový gumový povrch poskytuje maximální bezpečnost při cvičení. Na této platformě můžete provádět kardio trénink, provádět silová cvičení, napumpovat svaly nohou, břišních svalů, zad a ramen.

Schůdek má dvě výškové úrovně: první, kterou obvykle používají začátečníci, a druhou, kterou obvykle používají ti, kteří chtějí pracovat se zvýšenou zátěží.

Klíčové vlastnosti

Tento posilovací stroj je vyroben speciálně pro ty, kteří chtějí udržet své tělo v kondici, zvýšit vytrvalost a zhubnout. Na této lavici můžete nejen cvičit step aerobik, ale také provádět další cvičení: kliky, výpady a napumpovat břišní svaly.

Platforma START UP je vyrobena ze speciálního odolného plastu, který unese váhu uživatele až 100 kg, a aby byla osoba chráněna před náhodným zraněním při cvičení, je její povrch opatřen speciální protiskluzovou úpravou.

Step poskytuje několik úrovní zátěže: začátečníci mohou cvičit v „základní“ výšce a zkušenější sportovci ji mohou zvýšit pomocí dalších úrovní.

Klíčové vlastnosti

Nástupní plošina, která vám pomůže zhubnout a dostat vaše tělo do požadovaného tvaru. Má tři výškové úrovně – uživatel se rozhodne, s jakou zátěží bude pracovat. Odolá hmotnosti do 150 kg.

Horní část stupátka je pokryta speciální pogumovanou vrstvou – nemusíte se bát, že by vám při hodině uklouzla noha a člověk se zranil. Pomocí plošiny můžete provádět kardio trénink, napumpovat nohy, boky a hýždě a pracovat na břiše a horní části trupu.

Platforma Step se snadno používá, je spolehlivá a bezpečná. Vyrobeno z kvalitních materiálů.

Klíčové vlastnosti

Typ stupňovitá platforma
Rozměry (DxŠxV) 108 × 41.5 × 20 cm
Počet úrovní 2
Výška úrovní, cm 10/5/5
Vlastnosti protiskluzový povlak

Výhody a nevýhody

Svrchní potah se častým tréninkem uvolní – objevují se boule a vlny, o které se můžete zachytit nohou, plast se rychle poškrábe

Oblíbené otázky a odpovědi

O pomoc při výběru stroje na hubnutí se Komsomolskaja Pravda obrátila na odborníka – Viktor Vladimirovič Nikitin, fitness odborník s dvacetiletou praxí, mistr trenér, generální ředitel sítě fitness klubů Sportiv.

ČTĚTE VÍCE
Jak správně zasadit sazenice ovocných stromů na podzim?

Jaké parametry cvičebních pomůcek jsou pro hubnutí doma důležitější?

Nejdůležitější je kompetentní přístup k samotnému procesu hubnutí. Samotná fyzická aktivita má na proces hubnutí vliv 10-20 procent. Mnohem důležitější je sestavení optimálního jídelníčku a spánkového režimu. Dobrým pomocníkem v samotném procesu jsou však i simulátory. Takže pro domácí cvičení bude rozhodující univerzálnost simulátoru. Mělo by být vícesměrné: i obyčejná domácí hrazda může provádět řadu doplňkových funkcí připevňování dalšího vybavení (smyčky TRX, gymnastické kruhy, boxovací pytel atd.). Druhou důležitou vlastností je kompaktnost tohoto zařízení. O cvičební stroj byste neměli zakopnout, neměl by vám překážet v běžném životě. Měl by se složit a uložit do volného prostoru. Za třetí důležitý prvek považuje odborník absenci hluku pro sousedy. Vaše aktivity by neměly dráždit váš domov a sousedy cizím hlukem, proto se postarejte o koberce pohlcující hluk nebo samotné vybavení by mělo být měkké. Takže jako domácí závaží můžete použít pytle s pískem (sandbags) nebo speciální měkké závaží se stejným pískem uvnitř. Nevytvářejí nadměrný hluk ani při intenzivním tréninku, říká Viktor Nikitin.

Jsou to stroje, které zapojují do práce maximální počet svalů. Ideální jsou kardio zařízení a fitness stanice. Takže například můžete zvážit různé elipsoidy (imitace lyžování), kompaktní rotopedy, kompaktní, skládací běžecké pásy.

Nejprve musíte kontaktovat specialistu, abyste pochopili své možnosti a omezení zatížení. To lze provést diagnostikou fyzické kondice ve fitness klubu – tato služba je zpravidla bezplatná nebo levná. Druhou důležitou zásadou při hubnutí je, že kalorie, které utratíte na domácím posilovacím stroji, nejsou kompenzovány jídlem, které jíte. Udržujte kalorický deficit. Spočítat vám to pomůže výživový poradce, výživový poradce nebo v těchto oblastech certifikovaný fitness trenér, vzpomíná Viktor Nikitin. Je důležité pochopit, že fyzická aktivita by vás neměla vést k vyčerpání. Jakmile pocítíte nepohodlí, přestaňte. Totéž platí pro bezpečnost a techniku ​​cvičení. Nastudujte si správné provedení cviku, požádejte lidi, kterým důvěřujete, aby zhodnotili kvalitu a techniku ​​cviku. Techniku ​​se však nejlépe naučíte s pomocí trenéra.

Na trenažéru můžete efektivně cvičit i doma. Zároveň ale musíte dodržovat techniku ​​cvičení a ujistit se, že váš tréninkový program je adekvátní vaší fyzické kondici a že vaše strava a spánkový režim přispívají k vašim cílům.