Nastávající maminky by měly klidovému režimu věnovat ještě větší pozornost.

„Chceme s manželem jet na dovolenou k moři, ale mám obavy. Faktem je, že jsem těhotná a četla jsem, že ženám v mém postavení se nedoporučuje plavat a opalovat se. Je to tak? A kde mám letos v létě odpočívat? Tamara, 28 let

Stále přetrvává stereotyp, že nastávající maminky by se o sebe měly starat a vyhýbat se opalování a koupání. Je však třeba si uvědomit, že těhotenství není nemoc a ženy v tomto období by měly dělat vše, co bude užitečné pro ně i pro dítě.

První pravidlo je střídmost!

Příroda je věrným pomocníkem pro ty, kteří se starají o své zdraví. Nejdůležitější je mít na paměti, že jakýkoli lék je užitečný pouze při dodržení dávkování. Jedna tableta tedy bude vaším pomocníkem, ale pokud si vezmete celé balení najednou, následky mohou být nepředvídatelné.

Totéž lze říci o relaxaci pod letním sluncem a koupání. I když nejste těhotná, neměla byste trávit celý den pod spalujícími paprsky. A s ještě větší pozorností by budoucí maminky měly zacházet s klidovým režimem.

Na tom však není nic složitého. A při dodržování pravidel uvedených v tomto článku si můžete příjemně a produktivně odpočinout.

Úžeh není nepřítelem těhotných žen

Opalování je skvělý způsob, jak posílit tělo. Helioterapie (tedy sluneční terapie) je zárukou dobré nálady, která je pro nastávající maminku i její miminko důležitá.

Sluneční paprsky mají ale ještě jednu výhodu. Pomáhají například urychlovat metabolismus, zvyšují imunitu, zlepšují činnost vnitřních orgánů a žláz.

Opalování také zvyšuje produkci vitaminu D3. Je to on, kdo je zodpovědný za absorpci vápníku tělem, což je nezbytné pro těhotné ženy. Mezi nejčastější problémy, se kterými se nastávající maminky potýkají, patří vypadávání vlasů, štěpení nehtů a samozřejmě problémy se zuby.

Právě z tohoto důvodu lékař předepisuje těhotným ženám přípravky s obsahem vápníku, při jejichž užívání bude vynikajícím pomocníkem opalování. A to není vše: vitamín D3 je zárukou, že se u dítěte nevyvine křivice a kosti jeho kostry se budou správně formovat. Proto vyjděte na slunce!

ČTĚTE VÍCE
Jak správně změřit vzdálenost mezi dvěma body?

Jak se správně a výhodně opalovat během těhotenství

Tělo těhotné ženy je mnohem více vystaveno slunečnímu záření než v jiných obdobích. Faktem je, že hormonální pozadí se mění a tento faktor zvyšuje tvorbu melaninu, pigmentu, který dodává pokožce krásný odstín opálení. U budoucí matky se místo něj mohou na otevřených oblastech pokožky objevit věkové skvrny.

To však v žádném případě není nejstrašnější důsledek dlouhodobého pobytu na slunci. Mnohem horší je přehřívání. Plod ještě nemá vytvořené mechanismy termoregulace, a proto matčino nadšení pro opalování může způsobit problémy ve fungování nervové soustavy a mozku nenarozeného dítěte. Aby se tomu zabránilo, je třeba dodržovat řadu doporučení.

Pravidla pro opalování pro těhotné ženy

  • Zapomeňte na solárium. Tvým přítelem je slunce.
  • Přímé sluneční záření je pro těhotné ženy nebezpečné. Na pláži je lepší se schovat pod slunečník, v přírodě – zůstat ve stínu stromů. Nebojte se opálení: nemusíte se opékat na slunci, abyste získali krásný čokoládový tón pleti.
  • Nejlepší čas na opalování je ráno před 11. hodinou a večer po 15. hodině. Během dne, kdy je slunce nejsilnější, zůstaňte uvnitř.
  • Pokud teplota stoupne nad 30 stupňů, doporučuje se odmítnout jít na pláž. V takových dnech se můžete opalovat při pohodových procházkách.
  • Na pláži se posaďte na lehátko: oblázky a písek se zahřejí na 60 stupňů a více, což hrozí přehřátím. Lehátko navíc umožňuje mít hlavu zvednutou, což je užitečné.
  • Vyberte si správné oblečení: mělo by být prostorné a prodyšné. Nezapomeňte na čepici (nejlépe se širokou krempou, protože je potřeba schovat obličej před paprsky a vyhnout se stařeckým skvrnám) a sluneční brýle, před vysoušením rtů zachrání hygienická rtěnka. A samozřejmě nechoďte na slunce bez opalovacího krému.
  • Pijte hodně vody – alespoň 2-3 litry denně. Dbejte na to, abyste měli vždy s sebou vodu (ne sladké a sycené nápoje, ale tu nejobyčejnější vodu). Vyhnete se tak dehydrataci.

Všechny chceme být krásné, ale budoucí maminky by neměly zapomínat: opalování pro ně není prostředkem k dosažení čokoládového tónu pleti, ale procedurou užitečnou pro nenarozené dítě. Musíte se tedy opalovat správně a ne příliš dlouho.

ČTĚTE VÍCE
Jaký rozměr by měl mít povlak na peřinu 200 x 220?

Těhotné ženy a voda: je možné plavat?

Plavání je skvělý sport. Procvičuje všechny typy svalů (včetně břišních svalů, které budou nápomocny při porodu) a dýchání, zmírňuje únavu a otoky. Ve vodě nastávající maminka opět pocítí lehkost po celém těle.

Ale nespěchejte, abyste vstoupili do první vodní plochy, která narazí. Nejprve se ujistěte, že je čistý. Odborníci nedoporučují koupání ve stojaté vodě, tedy v rybnících a jezerech. Imunitní systém nastávajících maminek je oslabený, a proto nejrůznější infekce způsobené mikroorganismy z těchto rezervoárů nejvíce škodí těhotným ženám. Návštěva bazénu ale bude zcela bezpečná.

Neměli byste plavat ani v případě, že teplota vody nepřesáhne 20 stupňů. Hypotermie není o nic méně nebezpečná než přehřátí.

Neměli byste plavat dlouho. Jakmile pocítíte první známky únavy, vydejte se na břeh a dejte si pauzu. Snažte se neplavat daleko, protože pravděpodobnost záchvatů u těhotných žen se výrazně zvyšuje.

Před vstupem do vody se zahřejte. Třete si chodidla a lýtka, uvolněte a pokrčte nohy, postavte se na prsty. Vyhnete se tak křečím.

Je užitečné nejen plavat, ale také se zapojit do jednoduchých fyzických cvičení ve vodě: zatáčky, ohyby, zvedání a spouštění paží a nohou. Na skoky do vody a potápění se ale vyplatí na chvíli zapomenout.

A hlavně: ultrafialové paprsky na vás působí i ve vodě. Sečtěte tedy čas strávený na pláži a čas strávený koupáním, abyste na slunci netrávili příliš mnoho času.

Moře, moře. Mohou tam těhotné ženy?

Nejen možné, ale nutné! Mořská voda obsahuje spoustu stopových prvků a solí, které posilují a tonizují tělo.

Na co si mám dát pozor při plavbě po moři?

  • Rychlá změna klimatu je váš nepřítel. Nejlepší je vybrat si místa s mírným přímořským klimatem. V Rusku může být skvělou variantou dovolená v Kaliningradské oblasti u Baltského moře nebo Černého moře na začátku nebo na konci prázdnin.
  • Na oblíbených přeplněných plážích byste neměli relaxovat. Oslabená imunita těhotných žen vyžaduje samotu, ne davy.
  • Často je mořské dno kamenité a ještě nebezpečnější budou korály, které vám mohou pořezat nohy. Vezměte si s sebou speciální gumové pantofle, které ochrání vaše nohy před zraněním.
  • Je také nutné chránit se před případnými infekcemi pohlavních orgánů. S tím vám pomohou gely a krémy pro intimní hygienu.
ČTĚTE VÍCE
Musím brambory před naklíčením zpracovat?

Moře je užitečné nejen pro tělo, ale i pro duši (nebo chcete-li psychiku). Rozjímání nad příbojem vás uklidní a naladí na pozitivní myšlenky – a co ještě těhotná žena potřebuje.

Každé těhotenství je jiné

A nakonec si povíme, kde začít. Přesněji řečeno, co je potřeba udělat především při plánování dovolené. Samozřejmě se bavíme o návštěvě lékaře.

Pouze odborník, který zváží všechna pro a proti, vám řekne, zda je možné se opalovat a plavat, zda byste měli jet k moři, a pokud ano, jakým dopravním prostředkem.

Lékaři kliniky SMC Best poskytnou doporučení se vší odpovědností, jak postavit dovolenou pro těhotnou ženu. Dodržujte jejich rady, dodržujte pravidla pro pobyt na slunci a ve vodě a pak bude vaše letní dovolená nejen příjemná, ale také zdravá a bezpečná.

Koupel uvolňuje, zklidňuje a zmírňuje bolesti zad. Pro mnoho žen se tento proces stal příjemným zakončením pracovního dne a v těhotenství chtějí v této tradici pokračovat.

V těhotenství si horkou koupel můžete dát jen velmi zřídka a pouze při splnění určitých podmínek. Obecně je však názor lékařů jednomyslný: těhotným ženám se nedoporučuje koupat se v prvním trimestru. To může být škodlivé jak pro ženu, tak pro její dítě.

Je možné si během těhotenství dát horkou koupel - foto 1 Je možné si během těhotenství dát horkou koupel - foto 2

Koupání na začátku těhotenství

První trimestr je spojen s důležitými změnami v ženském těle: zvyká si na to, že se v jejím těle rodí další život. Zároveň se může cítit ospalá, unavená a bezdůvodná.

Náhlé změny nálady, toxikóza, bolesti zad jsou běžné příznaky v raných fázích těhotenství. Díky teplé (ale v žádném případě ne horké) koupeli se v tomto pro tělo náročném období můžete zklidnit a relaxovat. Základní pravidla pro ženy, které se chtějí koupat na začátku těhotenství:

  • teplota vody by měla být až 37 stupňů;
  • doporučená doba pro takový postup během těhotenství je až 15 minut;
  • V koupelně by měla být gumová podložka, která vás ochrání před nechtěnými pády.
  • Pro další relaxaci můžete použít přírodní aromatické oleje.
  • V těhotenství se můžete koupat, jen když je doma někdo jiný. To je nezbytné pro vaši bezpečnost.

Nebezpečí koupání v raném těhotenství

V prvním trimestru těhotenství se tvoří všechny hlavní orgány dítěte, proto se ženě v tomto období nedoporučuje horká koupel. To může vést k:

  • potrat – je možný v raných stádiích až do 4 týdnů, kdy žena ještě nemusí vědět o svém těhotenství;
  • oddělení placenty;
  • abnormality ve fungování nervového systému dítěte.
ČTĚTE VÍCE
Jaký je rozdíl mezi lithiovou baterií a lithium-iontovou baterií?

Horká koupel v těhotenství škodí i nastávající mamince. To, že je žena v horké vodě a v dusné místnosti, zvyšuje zátěž srdce a cév. Doporučuje se mírně pootevřít dveře koupelny, aby dovnitř mohl proudit čerstvý vzduch a nedostala se příliš horká voda.

Při koupeli můžete omdlít. Důsledky mohou ovlivnit stav nastávající matky i dítěte. Proto musí být postup dobře promyšlený a bezpečný.

Koupání v pozdním těhotenství

Když bříško již aktivně roste, je pro nastávající matku obtížnější provádět postupy péče. Už není vždy možné se ohnout a ohnout, takže nastupování a vystupování z vany nebude tak snadné. Pro pomoc je lepší obrátit se na svého manžela, který vždy podpoří ženu, kterou miluje.

Ve druhém a třetím trimestru těhotenství je bezpečnější se koupat než v prvním. Obvykle do 15. týdne toxikóza již prošla a celkové zdraví se vrátilo do normálu. V tomto období se výrazně snižuje riziko vývojových poruch u dítěte, takže se můžete bez obav koupat. Je však třeba dodržovat následující doporučení:

  1. Teplota vody – ne více než 37 stupňů. Toto pravidlo zůstává stejné po celou dobu těhotenství. Optimální teplota vody je 30 stupňů. Dostatečně teplé, aby nezmrzly.
  2. Před procedurou se osprchujte jemným mycím prostředkem, jako je dětské mýdlo, a vanu důkladně umyjte.
  3. Na dno vany položte podložku a přemýšlejte, čeho se budete držet, abyste neuklouzli.
  4. Vyhněte se sprchovým gelům, bublinkovým koupelím a dalším přípravkům, které obsahují barviva a chemikálie. Mohou způsobit alergickou reakci a v těhotenství se nedoporučuje užívat antihistaminika.
  5. Nedávejte si plnou vanu. Voda by neměla pokrývat oblast hrudníku a srdce, aby neovlivnila kardiovaskulární systém.
  6. Nekoupejte se, pokud se necítíte dobře. Pokud cítíte sebemenší nepohodlí, je lepší tento postup na příště přeplánovat.

Výhody koupele během těhotenství

Pokud se žena cítí dobře a dodržuje všechna doporučení, pak se během těhotenství (ve druhém a třetím trimestru) můžete koupat. Tento postup má pozitivní vliv na tělo:

  • pomáhá v boji proti nespavosti – teplá voda, zejména v kombinaci s aromatickými oleji, uvolňuje a pomáhá nemyslet na práci, domácí problémy a jiné starosti;
  • zmírňuje otoky;
  • zlepšuje krevní oběh;
  • zmírňuje bolesti zad a nohou, uvolňuje svaly.
ČTĚTE VÍCE
Je možné vyčistit připálenou nerezovou pánev?

Koupel také pomáhá zlepšit emoční rovnováhu. Tento postup vám umožní vyrovnat se s úzkostí a stresem.

Kontraindikace koupelí během těhotenství

Chcete-li pochopit, zda si během těhotenství můžete vzít horkou nebo teplou koupel, musíte se ujistit, že nemáte žádné kontraindikace k tomuto postupu. Tyto zahrnují:

  • hrozba potratu – může nastat v raných i pozdních fázích těhotenství;
  • hypoxie (snížený přívod kyslíku) k plodu;
  • onemocnění ledvin – chronická forma nebo během exacerbací;
  • hypertenze – vysoký krevní tlak;
  • gynekologická onemocnění.

Před koupelí během těhotenství byste se měli poradit se svým lékařem. Specialista pečlivě sleduje stav pacienta a bere v úvahu všechny diagnózy uvedené v její lékařské dokumentaci.

Pokud si v těhotenství nemůžete dopřát horkou bublinkovou koupel, nezlobte se. Jsou i jiné způsoby, jak relaxovat a zvednout si náladu. Například nakupování. Internetový obchod hrdé maminky nabízí těhotenské šaty a další stylové oblečení, které krásně sedí. Produkty zvýrazňují všechny přednosti nastávající maminky a umožňují jí vypadat módně a žensky. V našich katalozích najdete také univerzální body a outfity pro kojící maminky.

V těhotenství je obzvlášť důležité umět se uvolnit a trávit čas o samotě sama se sebou. To lze provést buď v teplé lázni, nebo v obchodě s kvalitními předměty. Návrháři Proud Mom udělali vše pro to, aby nastávající maminky zapomněly na neforemné outfity a pamatovaly si, že jsou to ženy, které si zaslouží jen to nejlepší.